Marsh McLennan Bowling Celebirty Invitational 2023 – (Utsatt til 16.10.23)
Publisert 21.09.2023
Redigert 23.09.2023
Vi driver med en helt fantastisk idrett. Den er spennende, engasjerende, enkel for alle å begynne med og usedvanlig vanskelig å bli god i, den er internasjonal og kjempestor på verdensbasis – og en av idrettens skjulte perler i Norge.
Marsh McLennan Bowling Celebrity Invitational (MMBCI) har vist seg å være en strålende måte å rette søkelyset på bowling. Vi sliter med å nå ut med informasjon, kunnskap og tilknytning gjennom de «sedvanlige» kanalene – og det er vi ikke alene om i idretten. Nå har bowling vært i front både når det gjelder å invitere og faktisk få med kjente personer i idretten vår. MMBCI skaper oppmerksomhet og synliggjøring som vi ikke klarer, om vi ikke finner våre måter å nå ut på. Her stiller 30 profiler fra idrett og underholdning opp gratis. Det gir oss en fantastisk mulighet til å nå ut med det vi ønsker folk skal vite: Dette er morsomt! Dette er fellesskap! Dette kan være noe for meg eller mitt selskap.
For forbundet er det gratis reklame på sosiale medier – alle disse kjente personene har store følger-skarer og vi når helt sikkert 100 000 visninger. Vi vet at disse personene også trekker til seg tv og skrivende presse – oppmerksomhet vi heller ikke ville fått uten arrangementet.
Samtidig blir MMBCI et kommersielt produkt som tiltrekker oss nye mulige samarbeidspartnere – og økonomisk kan dette potensielt bare være bra, ikke dårlig. Vi bruker nesten ikke penger på det, og det blir ikke mer penger til noe annet om vi lar være å ta muligheten til dette.
Fra før har vi høstet følgende effekter av tidligere utgaver:
Otto «Sinnasnekker’n» Robsahm har vært Ambassadør for Tigerlekene i 2 år nå.
Nye aktører har sponset Tigerlekene.
Flere av sponsorene har hatt egne bowling-arrangement for sine ansatte.
Vi fikk eget innslag på TV2 i Dansebobla 2022 i beste sendetid med Katrine Moholt og Igor Filipenko.
Niklas Baarli og hans kolleger i deres Podkast på P5 hadde en lang sekvens om arrangementet dagen etter.
Sigurd Sollien stilte opp gratis som konferansier på jubileumsmiddagen vår.
Omer Bhatti er blitt Ambassadør for Stovner-prosjektet vårt.
Viaplay tok kontakt og ønsket å lage et opptak med de to beste Snowboarderne; Mons Røisland og Marcus Kleveland når de spiller bowling – dette ble sendt under VM i Snowboard i vinter
Macron viste nytt engasjement etter fjorårets utgave og har reforhandlet avtalen og kjøpt tilbake MACRON-ligaen.
Nå har hovedsponsor Marsh McLennan stilt opp for oss. De får ha med seg tre ansatte som skal spille med kjendisene. Tanken er å engasjere de ansatte i firmaet – og seinere lage et event for alle ansatte, eller kanskje til og med starte et bedriftslag.
Vi gleder oss til dette sammen med de 30 som skal komme og spille på Lucky Bowl Veitvet og vet at det kommer til å bli en fantastisk markedsføringskanal for norsk bowling.
Deltagerlisten finner du her