Tilskuddsordning/støtte til Klubber og Kretser
Breddeidrettsmidler til klubber og kretser
Forbundsstyret setter av årlig midler til breddeprosjekter i klubber og kretser. Midlene lyses ut 2 ganger årlig.
Retningslinjer for søknad til breddeidrettsmidler:
- Alle søknader må være skriftlige, inkludere en prosjektbeskrivelse, tidsplan, budsjett og beløp det søkes om. Det bør i utgangspunktet legges opp til en egenandel, da det ikke kan påregnes 100 % stønadsandel for breddetiltak.
Breddetiltak defineres som:
- Sportslige tiltak/trening som tilbys spillere som anses som nybegynnere, eller lett øvede = maksimalt snitt på 150 (ingen absolutt grense, bare veiledende)
- Spillere bør være innmeldt i klubb/ha løst lisens, men det vil være anledning til å søke om breddetiltaksmidler også for spillere som ikke har klubbtilhørighet = rekrutteringstiltak
- Tiltak for spillere under 20 år vil ha fortrinnsrett ved søknadsvolum som overstiger tilgjengelige midler
- Tiltak rettet mot kvinner, uansett alder, vil ha fortrinnsrett etter tiltak rettet mot «under 20»-segment
Alle innkommende søknader innen søknadsdatoene, vil behandles samlet. NBFs administrasjon behandler søknadene, utpeker alle tildelingsmottakere og fastsetter tildelingsbeløp. Alle innkomne søknader som tildeles midler, fremlegges for FS som referatsak i påfølgende FS-møte.
- Søknader kan bli avslått, innfridd fullt ut eller innfridd delvis.
- Søkere som fikk tildelt midler i første utlysning av året, vil ikke nødvendigvis stå sterkere enn nye søkere. Det vil avhenge av innlevert prosjektrapport. Er rapport ikke innlevert, svekker søker sine sjanser for ny/fortsatt tildeling. Er rapport innlevert, og ny søknad fremstår som videreutvikling av et prosjekt, vil dette øke sjansene for tildeling, dog uten at tildeling automatisk kan påregnes.
- Søknadene vil være ferdigbehandlet, og tildeling kommunisert, senest 2 uker etter søknadsfristens utløp.
- Alle søknader sendes til NBF, enten via ordinær post eller som vedlegg til e-post til: kirsten.wille@nif.idrett.no
Det minnes spesielt om krav til rapportering rundt bruken av midler og må innleveres så raskt som mulig etter kalenderårets utgang.
Integreringsmidler til Klubber og Kretser
Forbundsstyret setter av årlig midler til Integreringsprosjekter i klubber og kretser. Midlene lyses ut 2 ganger årlig.
Retningslinjer for søknad til integreringsmidler:
Alle klubber og kretser har anledning til å søke NBF om Integreringsmidler. Det minnes spesielt om krav til rapportering rundt bruken av midler – må innleveres så raskt som mulig etter kalenderårets utgang.
- Søknadene må være skriftlige, inkludere en prosjektbeskrivelse, tidsplan, budsjett og beløp det søkes om. Det bør i utgangspunktet legges opp til en egenandel, da det ikke kan påregnes 100 % stønadsandel for integreringstiltak.
- Søknader som er innkommet innen søknadsfristen, vil behandles samlet. NBFs administrasjon behandler søknadene, utpeker alle tildelingsmottakere og fastsetter tildelingsbeløp. Alle innkomne søknader som tildeles midler, fremlegges for FS som referatsak i påfølgende FS-møte.
- Søknader kan bli avslått, innfridd fullt ut eller innfridd delvis.
- Søkere som fikk tildelt midler i første utlysning, vil ikke nødvendigvis stå sterkere enn nye søkere. Det vil avhenge av innlevert prosjektrapport.
- Er rapport ikke innlevert, svekker søker sine sjanser for ny/fortsatt tildeling.
- Er rapport innlevert, og ny søknad fremstår som videreutvikling av tidligere tildelt prosjekt, vil dette øke sjansene for tildeling. Dog uten at tildeling automatisk kan påregnes.
- Søknadene vil være ferdigbehandlet og tildeling kommunisert, senest 2 uker etter søknadsfristen.
- Blir det midler til overs etter første utdelingsdato, vil disse midlene overføres til annen utdelingsdato eller overføres til neste budsjettår.
- Alle søknader sendes til NBF, enten via ordinær post eller som vedlegg til e-post til: kirsten.wille@nif.idrett.no
Det minnes spesielt om krav til rapportering rundt bruken av midler – må innleveres så raskt som mulig etter kalenderårets utgang.